Marketing κοινωνικών δικτύων

Το marketing κοινωνικών δικτύων (SMM), αποτελεί πλέον ένα από τα πιο σημαντικά κομμάτια του ηλεκτρονικού μάρκετινγκ (Digital Marketing), και αφορά τις ενέργειες που πραγματοποιούμε στα κοινωνικά δίκτυα (Facebook, Twitter, Youtube κτλ), μέσω των οποίων προωθούμε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μίας επιχείρησης ή ακόμη και την ίδια την επιχείρηση.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας πολλών ατόμων και γι αυτό το λόγο μπορούν να χρησιμοποιηθούν όχι μόνο για την προώθηση, αλλά και για την λήψη κριτικών για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας, όπως και των ανταγωνιστών σας. Γνωρίζοντας τις προτιμήσεις των καταναλωτών, έχετε τη δυνατότητα να προσαρμοστείτε σε αυτές και να διευρύνετε το καταναλωτικό σας κοινό.

Πώς λειτουργεί

Οι διαφημίσεις στα κοινωνικά δίκτυα διαφέρουν αρκετά από τις διαφημίσεις μηχανών αναζήτησης, καθώς ρόλο διαφήμισης μπορούν να έχουν και οι αναρτήσεις (posts) που πραγματοποιείτε ή κάποια ενέργεια (CTA) που επιθυμείτε να πραγματοποιήσουν οι επισκέπτες του προφίλ σας. Ταυτόχρονα, ο τρόπος εμφάνισης των διαφημίσεων είναι διαφορετικός και βασίζεται σε διαφορετική λογική. Στα κοινωνικά δίκτυα, οι εμφανιζόμενες διαφημίσεις δεν επιλέγονται βάσει μιας αναζήτησης, σχετικής με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, που πραγματοποίησε κάποιος χρήστης, αλλά βάσει δημογραφικών στοιχείων (φύλο, ηλικία, γλώσσα κ.λπ.), ενδιαφερόντων και δεδομένων συμπεριφοράς.

Οι περισσότεροι χρήστες των κοινωνικών δικτύων, γνωστοποιούν τις αγαπημένες τους δραστηριότητες, τις συνήθειες ή ακόμη και την τρέχουσα τοποθεσία τους. Έτσι τα κοινωνικά δίκτυα μας προσφέρουν έναν τεράστιο πλούτο για να πραγματοποιούμε στοχευμένη προσέγγιση υπαρχόντων και δυνητικά νέων πελατών.

Για παράδειγμα, μία διαφήμιση για προσφορά διαμονής σε ένα χειμερινό θέρετρο, θα μπορούσε να ρυθμιστεί, ώστε να εμφανίζεται σε κατοίκους ή επισκέπτες κοντινών πόλεων, που είναι 35 έως 60 ετών και ασχολούνται με χειμερινό αθλητισμό ή ενδιαφέρονται για ταξίδια σε χειμερινούς προορισμούς!

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα

Το βασικότερο πλεονέκτημα της διαφήμισης κοινωνικών δικτύων, είναι η δυνατότητα για άμεση επικοινωνία με υπάρχοντες και υποψήφιους πελάτες. Επικοινωνήστε μαζί τους, απαντήστε στα σχόλια τους και ενημερώστε τους για τα νέα σας, τα πρωτότυπα events ή τις προσφορές σας πιο γρήγορα από ποτέ.

Ταυτόχρονα η αξία των κριτικών που αποδίδουν οι χρήστες στα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας είναι απλά… ανεκτίμητη! Εάν οι κριτικές αναλυθούν και χρησιμοποιηθούν με τον σωστό τρόπο, θα σας καθοδηγήσουν στην βελτίωση των προϊόντων και των υπηρεσιών σας ενώ παράλληλα θα σας βοηθήσουν να αποκτήσετε νέους πελάτες.

Ένα ακόμη, εξίσου σημαντικό, πλεονέκτημα που μπορεί να δώσει η παρουσία σας στα κοινωνικά δίκτυα, είναι η ώθηση των μετατροπών. Όταν ένας χρήστης, βρίσκεται στην φάση έρευνας για κάποιο προϊόν, είναι πολύ πιο πιθανό να αφιερώσει περισσότερο χρόνο και τελικά να προτιμήσει κάτι που θα προτείνουν οι φίλοι και γνωστοί του.

Σε ποια κοινωνικά δίκτυα μπορώ να διαφημιστώ

Η έμπειρη ομάδα της Samsoft μπορεί να να αναλάβει την διαφήμισή σας στα ακόλουθα κοινωνικά δίκτυα.

Facebook

Το Facebook αποτελεί το πιο διαδεδομένο κοινωνικό δίκτυο και αριθμεί πάνω από ένα δισεκατομμύριο χρήστες. Η πλατφόρμα του Facebook παρέχει πολλά χαρακτηριστικά που το καθιστούν το πιο επιθυμητό κοινωνικό δίκτυο για τους περισσότερους χρήστες.

Twitter

Το Twitter αποτελεί μία πλατφόρμα microblogging και αριθμεί περίπου 650 εκατομμύρια χρήστες. Η άμεση δημοσίευση σύντομων μηνυμάτων από τους χρήστες του Twitter, το καθιστά το τέλειο μέσο για την εύρεση νέων τάσεων (trends) και την λήψη σχολίων και κριτικών.

Google Plus

Πολλοί ισχυρίζονται πως η πλατφόρμα Google+ έχει «πεθάνει», όμως είναι ένα από τα πιο διαδεδομένα κοινωνικά δίκτυα στον τομέα δικτύωσης επιχειρήσεων και χρηστών, ενώ αριθμεί περίπου 2,2 δισεκατομμύρια χρήστες.

LinkedIn

Η πλατφόρμα LinkedIn είναι ένα κοινωνικό δίκτυο που ειδικεύεται στην δικτύωση επιχειρήσεων και επαγγελματιών και έχει μία συνεχώς αναπτυσσόμενη βάση χρηστών που αγγίζει τα 415 εκατομμύρια.

YouTube

Το YouTube είναι η πιο γνωστή πλατφόρμα μεταφόρτωσης και προβολής online βίντεο. Κάθε μήνα στο YouTube προβάλλονται περίπου 3,25 δισεκατομμύρια ώρες βίντεο.

 Instagram

Το Instagram αποτελεί την πλέον διαδεδομένη πλατφόρμα διαμοιρασμού φωτογραφιών και έχει περίπου 500 εκατομμύρια χρήστες. Κάθε ημέρα αναρτώνται περίπου 80 εκατομμύρια φωτογραφίες στο Instagram.

  Πόσο θα μου κοστίσει

Αυτή είναι πιθανά η πιο συχνή ερώτηση που λαμβάνουμε, η απάντηση όμως, είναι πραγματικά δύσκολη! Το συνολικό κόστος της διαφήμισης σας στα κοινωνικά μέσα, εξαρτάται από αρκετούς παράγοντες, όπως το μέγεθος της καμπάνιας σας, το αντικείμενο της επιχείρησής σας, άρα και τα επίπεδα του ανταγωνισμού, το πλήθος των χρηστών που θέλετε να προσεγγίσετε και φυσικά τους στόχους που θέλετε να πετύχετε!

Εκτός από το κόστος της διαφήμισης που αποδίδεται στο δίκτυο όπου θα διαφημίζεστε, υπάρχει μία επιπλέον μικρή χρέωση από την Samsoft που καλύπτει την δημιουργία, διαχείριση και επίβλεψη των διαφημίσεων σας, και η οποία επίσης εξαρτάται από το μέγεθος της καμπάνιας σας.

Στόχος της Samsoft είναι να δημιουργεί αποδοτικές διαφημιστικές καμπάνιες με το χαμηλότερο δυνατό κόστος, και γι αυτό τον λόγο, μόλις αποκτήσουμε πλήρη εικόνα για την δραστηριότητα της επιχείρησής σας και το μέγεθος της διαφημιστικής σας καμπάνιας, θα σας παρουσιάσουμε μία λεπτομερή πρόταση προϋπολογισμού για να φτάσετε ή ακόμη και να ξεπεράσετε τους στόχους σας.

Σε κάθε περίπτωση, ο συνολικός προϋπολογισμός που διατίθεστε να επενδύσετε για την διαφήμισή σας, αποτελεί αποκλειστικά δική σας επιλογή ενώ ταυτόχρονα έχετε την δυνατότητα μεταβολής του κάθε μήνα ώστε να αντιπροσωπεύει τις πραγματικές σας ανάγκες και στόχους.