Morseto

eshop

Η εταιρεία morseto δραστηριοποιείται στον χώρο των εξαρτημάτων για έπιπλα για περισσότερα από 40 χρόνια, και εμπιστεύθηκε την ομάδα της Samsoft για τον ανασχεδιασμό και εκ νέου κατασκευή του e-shop που ήδη διέθεταν.

Οι στόχοι

Οι στόχοι που τέθηκαν ήταν απλοί αλλά ταυτόχρονα απαιτητικοί. Το νέο e-shop θα έπρεπε να έχει ιδιαίτερα εύκολη πλοήγηση και απλή διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς, ενώ ο χρόνος φόρτωσης της κάθε σελίδας δεν έπρεπε να ξεπερνά τα 3 δευτερόλεπτα. Επιπλέον το περιβάλλον διαχείρισης θα έπρεπε να είναι εύκολο στη χρήση. Τέλος, έπρεπε να αναπτυχθεί ένας μηχανισμός ώστε να γίνει μαζική μεταφορά όλων των κατηγοριών και προϊόντων από το υπάρχον e-shop στο νέο.

Πώς τα καταφέραμε

Εύκολη πλοήγηση

Κατά την φάση του σχεδιασμού αποφασίσαμε να προχωρήσουμε με την χρήση μεγάλων κενών χώρων ώστε να προσφέρουμε πιο εύκολη πλοήγηση, και πιο καθαρή προβολή πληροφορίας. Παράλληλα χρησιμοποιήσαμε ένα διακριτικό πλέγμα που βοηθούσε στον διαχωρισμό των κατηγοριών και των προϊόντων, και εισάγαμε σε όλες τις σελίδες τα λεγόμενα breadcrumbs, δηλαδή την απεικόνιση των βημάτων/σελίδων που ακολούθησε ο επισκέπτης για να βρεθεί στην εκάστοτε σελίδα. Επιπλέον στην μπάρα του μενού, τοποθετήσαμε το κουμπί αναζήτησης, το οποίο ενεργοποιεί ένα full screen overlay με την φόρμα αναζήτησης, προσφέροντας τρία πλεονεκτήματα – δεν γίνεται φόρτωση άλλης σελίδας άρα κερδίζουμε χρόνο και σε περίπτωση ακύρωσης της αναζήτησης βρίσκεται ακριβώς εκεί που ήταν και πριν, ενώ με το overlay κρύβουμε όλα τα υπόλοιπα στοιχεία της σελίδας οπότε η ενέργεια που καλείται να εκτελέσει ο επισκέπτης είναι απόλυτα ξεκάθαρη. Με όλα τα παραπάνω δίνουμε στον επισκέπτη τη δυνατότητα να έχει συνολική και ταυτόχρονα ξεκάθαρη εικόνα των διαθέσιμων επιλογών πλοήγησης και στοιχεία για την θέση του μέσα στην ιστοσελίδα.

Απλή διαδικασία αγοράς

Οι σελίδες των προϊόντων έχουν δομηθεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι δυνατή η εύκολη και γρήγορη προβολή οποιουδήποτε στοιχείου. Στα προϊόντα που έχουν μεταβλητές ιδιότητες, αυτές έχουν τοποθετηθεί επίσης με κατάλληλο τρόπο ώστε να είναι ευδιάκριτες και κατάλληλα κατηγοριοποιημένες. Η αλλαγή εικόνας κατά την επιλογή ιδιότητων και η προβολή του προϊόντος με τις επιλεγμένες ιδιότητες (π.χ. χερούλι σε καφέ χρώμα) βοηθάει ακόμη περισσότερο τον επισκέπτη, ώστε να έχει εικόνα του προϊόντος που πρόκειται να παραγγείλει και αυξάνει την σιγουριά του για να προχωρήσει στην ολοκλήρωση της αγοράς.

Με την λειτουργία του mini-cart ο επισκέπτης έχει άμεση εικόνα των προϊόντων που έχει επιλέξει για αγορά, τις ποσότητες καθώς και το συνολικό κόστος, από οποιοδήποτε σημείο και εάν βρίσκεται μέσα στην ιστοσελίδα. Επίσης σύμφωνα με έρευνες, η παρουσία του mini-cart αυξάνει το ποσοστό ολοκλήρωσης αγορών. Επιπλέον κατά την διαδικασία της ολοκλήρωσης αγοράς, προσθέσαμε πολλαπλούς τρόπους πληρωμής, ώστε ο επισκέπτης να έχει την δυνατότητα να επιλέξει μεταξύ κατάθεσης σε τραπεζικό λογιαριασμό, πληρωμής με χρήση χρεωστικής/πιστωτικής κάρτας, μέσω PayPal, ή με μετρητά κατά την παραλαβή των προϊόντων που έχει αγοράσει.

Ταχύτητα φόρτωσης

Όπως κάθε φορά, ακολουθήσαμε τις βέλτιστες πρακτικές για την ανάπτυξη και αυτού του e-shop. Συγγραφή βέλτιστου κώδικα, συμπίεση εικόνων, απομάκρυνση των περιττών στοιχείων της ιστοσελίδας για πιο καθαρό layout και πιο άμεση εμφάνιση στον browser, φόρτωση μόνο των απαραίτητων κατά περίπτωση assets (scripts και stylesheets) αλλά και ένας άριστος server, οδήγησαν σε χρόνους φόρτωσης που συχνά είναι μικότεροι του ενός δευτερόλεπτου.

Περιβάλλον διαχείρισης

Το νέο e-shop δημιουργήθηκε με χρήση της πλατφόρμας WordPress. Το WordPress, προσφέρει εξ ορισμού ένα πολύ απλό και εύκολο περιβάλλον διαχείρισης, οπότε εδώ δεν χρειαζόταν να κάνουμε πολλά. Είχαμε πετύχει ήδη έναν από τους ζητούμενους στόχους, απλά επιλέγοντας τα κατάλληλα εργαλεία!

Μεταφορά περιεχομένου από το υπάρχον e-shop

Το υπάρχον e-shop είχε μερικές χιλιάδες κωδικούς προϊόντων, και η εκ νέου εισαγωγή τους στο νέο e-shop θα ήταν μία ιδιαίτερα χρονοβόρα διαδικασία. Για αυτό δημιουργήσαμε έναν μηχανισμό που λειτούργησε ως “γέφυρα” μεταξύ του υπάρχοντος και του νέου e-shop. Καθώς το υπάρχον e-shop δεν παρείχε κάποια δυνατότητα εξαγωγής δεδομένων ή κάποιο API, αναγκαστικά χρησιμοποιήσαμε απευθείας σύνδεση με την βάση δεδομένων του. Εκεί δημιουργήσαμε τις απαραίτητες προβολές (views) και ορίσαμε τα απαραίτητα δικαιώματα ώστε να μην υπάρχει δυνατότητα μεταβολής δεδομένων, και στην συνέχεια βασιζόμενοι στο API του WooCommerce, προχωρήσαμε στην δημιουργία των κατηγοριών, των απαραίτητων ιδιοτήτων και φυσικά των προϊόντων μεταφέροντας και όλα τα απαραίτητα στοιχεία, όπως περιγραφές, τιμές, αποθέματα κ.λπ. από το ήδη υπάρχον στο νέο e-shop.

Το παρόν

Πλέον το νέο e-shop είναι online, παρέχοντας εύκολη πλοήγηση και ολοκλήρωση αγορών στους επισκέπτες, και γρήγορη διαχείριση του καταλόγου προϊόντων και των παραγγελιών για τους διαχειριστές. Εμείς παρακολουθούμε την σταδιακή αύξηση της επισκεψιμότητας του νέου e-shop και είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι για την ολοκλήρωση ενός ακόμη επιτυχημένου project!